Do zakresu działania Sekcji Spraw Naukowych biura wydziału należy m.in.:
- Przygotowywanie sprawozdań z działalności naukowej (część merytoryczna);
- Sporządzanie rocznej ankiety jednostki do OPI;
- Protokołowanie posiedzeń Rady Wydziału, sporządzanie protokołu i uchwał z Rady Wydziału;
- Protokołowanie posiedzeń Rad Dyscyplin, sporządzanie protokołu i uchwał;
- Sporządzanie okresowych sprawozdań przewidzianych obowiązującymi przepisami i potrzebami wewnętrznymi (sprawozdania dla GUS, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz innych organów);
- Wprowadzanie danych do systemu POLON;
- Obsługa administracyjna wszystkich wniosków (grantowych, aparaturowych, inwestycyjnych, itp.) dotyczących działalności naukowej;
- Obsługa administracyjna wniosków o nagrody z części subwencji przeznaczonej na finansowanie badań naukowych oraz nagród Rektora PG;
- Przyjmowanie oświadczeń generowanych przez nauczycieli akademickich w systemie moja PG i ich weryfikacja we współpracy z Działem Spraw Naukowych
- Współpraca z Działem ekonomiczno-finansowym w zakresie przygotowania wniosków grantowych;
- Udział w pracach Komisji ds. ewaluacji dyscyplin naukowych wydziału:
- przygotowywanie zestawień dorobku naukowego pracowników Wydziału Chemicznego PG i ich aktualizacja, w tym publikacji naukowych i patentów;
- przygotowywanie zestawień bibliometrycznych pracowników Wydziału Chemicznego PG na podstawie danych z systemu moja PG oraz baz internetowych: SCOPUS, Web of Science i SciVial;
- wykonywanie obliczeń dla potrzeb procesu ewaluacji jednostki naukowej: slot, udział jednostkowy, przeliczeniowa wartość punktowa publikacji wieloautorskich i monoautorskich;
- Ścisła współpraca z Prodziekanem ds. nauki Wydziału Chemicznego.
(źródło: Regulamin organizacyjny)