Do zakresu działania Sekcji Spraw Naukowych biura wydziału należy m.in.:

  1. ścisła współpraca z prodziekanem ds. nauki;
  2. protokołowanie posiedzeń rad dyscyplin;
  3. sporządzanie uchwał z posiedzeń rad dyscyplin i rady wydziału;
  4. obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej dotyczącej spraw naukowych;
  5. obsługa administracyjna wniosków:
    • grantowych, aparaturowych, inwestycyjnych dotyczących działalności naukowej,
    • podjęcie decyzji w sprawie zgłoszenia projektu wynalazczego,
    • nagrody Dziekana, JM Rektora PG, z części subwencji przeznaczonej na finansowanie badań naukowych oraz premii.
  6. współpraca z jednostkami wydziałowymi i centralnymi w zakresie prawidłowej obsługi administracyjnej wyżej wymienionych wniosków oraz w zakresie przygotowania informacji na cele sprawozdawcze;
  7. pomoc w przygotowywaniu danych niezbędnych do przeprowadzenia procesu ewaluacji jednostki naukowej (m. in. slot, udział jednostkowy, przeliczeniowa wartość punktowa publikacji);
  8. przygotowywanie sprawozdań z działalności naukowej Wydziału Chemicznego (m. in. sprawozdania dla GUS, wewnętrzne, do celów Polskiej Komisji Akredytacyjnej i inne);
  9. przygotowywanie zestawień bibliometrycznych pracowników Wydziału Chemicznego PG na podstawie danych z systemu moja PG oraz baz internetowych i ich aktualizacja;
  10. wprowadzanie danych naukowych do systemu POLON (wg upoważnienia);
  11. sporządzanie planów wydawniczych, koordynacja umów wydawniczych (obsługa administracyjna);
  12. sprawowanie opieki nad prawidłowym generowaniem oświadczeń przez nauczycieli akademickich w systemie moja PG i ich weryfikacja, we współpracy z Działem Spraw Naukowych;
  13. udział w pracach Komisji ds. ewaluacji dyscyplin naukowych wydziału oraz w pracach innych komisji związanymi ze sprawami naukowymi (np. ds. nagród rektora, ds. mini-grantów).

(źródło: ZR nr 2/2024 z 8 stycznia 2024 r. – Regulamin organizacyjny WCh)