Do zakresu działania Sekcji Spraw Naukowych biura wydziału należy m.in.:
- ścisła współpraca z prodziekanem ds. nauki;
- protokołowanie posiedzeń rad dyscyplin;
- sporządzanie uchwał z posiedzeń rad dyscyplin i rady wydziału;
- obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej dotyczącej spraw naukowych;
- obsługa administracyjna wniosków:
- grantowych, aparaturowych, inwestycyjnych dotyczących działalności naukowej,
- podjęcie decyzji w sprawie zgłoszenia projektu wynalazczego,
- nagrody Dziekana, JM Rektora PG, z części subwencji przeznaczonej na finansowanie badań naukowych oraz premii.
- współpraca z jednostkami wydziałowymi i centralnymi w zakresie prawidłowej obsługi administracyjnej wyżej wymienionych wniosków oraz w zakresie przygotowania informacji na cele sprawozdawcze;
- pomoc w przygotowywaniu danych niezbędnych do przeprowadzenia procesu ewaluacji jednostki naukowej (m. in. slot, udział jednostkowy, przeliczeniowa wartość punktowa publikacji);
- przygotowywanie sprawozdań z działalności naukowej Wydziału Chemicznego (m. in. sprawozdania dla GUS, wewnętrzne, do celów Polskiej Komisji Akredytacyjnej i inne);
- przygotowywanie zestawień bibliometrycznych pracowników Wydziału Chemicznego PG na podstawie danych z systemu moja PG oraz baz internetowych i ich aktualizacja;
- wprowadzanie danych naukowych do systemu POLON (wg upoważnienia);
- sporządzanie planów wydawniczych, koordynacja umów wydawniczych (obsługa administracyjna);
- sprawowanie opieki nad prawidłowym generowaniem oświadczeń przez nauczycieli akademickich w systemie moja PG i ich weryfikacja, we współpracy z Działem Spraw Naukowych;
- udział w pracach Komisji ds. ewaluacji dyscyplin naukowych wydziału oraz w pracach innych komisji związanymi ze sprawami naukowymi (np. ds. nagród rektora, ds. mini-grantów).
(źródło: ZR nr 2/2024 z 8 stycznia 2024 r. – Regulamin organizacyjny WCh)