Zakres działalności administracji wydziału obejmuje m.in.:
- przygotowanie, obsługę administracyjną i realizację decyzji władz wydziału i rady wydziału;
- obsługę administracyjną spraw pracowniczych, w tym kadrowo – płacowych, kierowanych do działu osobowego i działu płac uczelni;
- przygotowanie, dokumentowanie i prowadzenie gospodarki finansowej wydziału;
- ewidencję i analizę przychodów i rozchodów;
- obsługę procedury zamówień publicznych;
- obsługę administracyjną dydaktyki i studentów, w tym pomocy materialnej i bytowej;
- realizację zakupów aparatury i materiałów;
- obsługę administracyjną inwentaryzacji i likwidacji mienia wydziału;
- zarządzanie mieniem wydziału, w tym prowadzenie obsługi technicznej obiektów i gospodarkę materiałową;
- obsługę administracyjną związaną z badaniami naukowymi oraz pracami zleconymi;
- obsługę administracyjną związaną z procedurami dotyczącymi uzyskiwania stopni i tytułu naukowego.
(źródło: Regulamin organizacyjny)