Obowiązki i uprawnienia dyrektora administracyjnego wydziału określa i aktualizuje rektor na wniosek dziekana po zasięgnięciu opinii kanclerza obowiązki dyrektora obejmują w szczególności:
- nadzór nad pracą służb technicznych i administracji wydziału;
- kontrola zarządcza na wydziale, zarządzanie ryzykiem i sprawozdawczość w tym zakresie;
- nadzór nad stanem organizacyjno-technicznym wydziału ze szczególnym uwzględnieniem remontów i działań inwestycyjnych;
- podpisywanie faktur i rachunków (pod względem formalnoprawnym), zgodnie z otrzymanym upoważnieniem;
- formalne przygotowanie materiałów dotyczących konkursów na stanowiska pracowników nie będących nauczycielami;
- nadzór nad przestrzeganiem terminów zatrudnienia dydaktycznych i technicznych pracowników wydziału;
- przygotowanie wniosków inwestycyjnych;
- techniczne przygotowanie wniosków o zmiany uposażenia;
- kierowanie akcjami przyznawania premii i nagród dla pracowników nie będących nauczycielami akademickimi;
- nadzór nad formalnym przygotowaniem wniosków dotyczących orderów i odznaczeń;
- nadzór nad gospodarką materiałową;
- nadzór nad gospodarką finansową;
- bieżące śledzenie zmian w ustawach i przepisach dotyczących prawa pracy;
- uzupełnianie i nadzór nad danymi osobowymi wszystkich pracowników wydziału;
- nadzór nad komputeryzacją prac biurowych;
- kontrola dyscypliny pracy pracowników inżynieryjno-technicznych, administracyjnych i obsługi;
- kontrola stanu wykorzystania urlopów, okresowe przekazywanie informacji dziekanowi oraz kierownikom katedr;
- uczestnictwo w kolegium dziekańskim;
- sprawozdanie z bieżącej działalności wydziału;
- poszukiwanie sponsorów i darczyńców.
(źródło: ZR nr 2/2024 z 8 stycznia 2024 r. – Regulamin organizacyjny WCh)