Obowiązki i uprawnienia dyrektora administracyjnego wydziału określa i aktualizuje rektor na wniosek dziekana po zasięgnięciu opinii kanclerza obowiązki dyrektora obejmują w szczególności:

  1. nadzór nad pracą służb technicznych i administracji wydziału;
  2. kontrola zarządcza na wydziale, zarządzanie ryzykiem i sprawozdawczość w tym zakresie;
  3. nadzór nad stanem organizacyjno-technicznym wydziału ze szczególnym uwzględnieniem remontów i działań inwestycyjnych;
  4. podpisywanie faktur i rachunków (pod względem formalnoprawnym), zgodnie z otrzymanym upoważnieniem;
  5. formalne przygotowanie materiałów dotyczących konkursów na stanowiska pracowników nie będących nauczycielami;
  6. nadzór nad przestrzeganiem terminów zatrudnienia dydaktycznych i technicznych pracowników wydziału;
  7. przygotowanie wniosków inwestycyjnych;
  8. techniczne przygotowanie wniosków o zmiany uposażenia;
  9. kierowanie akcjami przyznawania premii i nagród dla pracowników nie będących nauczycielami akademickimi;
  10. nadzór nad formalnym przygotowaniem wniosków dotyczących orderów i odznaczeń;
  11. nadzór nad gospodarką materiałową;
  12. nadzór nad gospodarką finansową;
  13. bieżące śledzenie zmian w ustawach i przepisach dotyczących prawa pracy;
  14. uzupełnianie i nadzór nad danymi osobowymi wszystkich pracowników wydziału;
  15. nadzór nad komputeryzacją prac biurowych;
  16. kontrola dyscypliny pracy pracowników inżynieryjno-technicznych, administracyjnych i obsługi;
  17. kontrola stanu wykorzystania urlopów, okresowe przekazywanie informacji dziekanowi oraz kierownikom katedr;
  18. uczestnictwo w kolegium dziekańskim;
  19. sprawozdanie z bieżącej działalności wydziału;
  20. poszukiwanie sponsorów i darczyńców.

(źródło: ZR nr 2/2024 z 8 stycznia 2024 r. – Regulamin organizacyjny WCh)