Obowiązki i uprawnienia dyrektora administracyjnego Wydziału określa i aktualizuje Rektor na wniosek Dziekana po zasięgnięciu opinii Kanclerza; obowiązki dyrektora obejmują w szczególności:
- Nadzór nad pracą służb technicznych i administracji wydziału;
- Kontrola zarządcza na wydziale, zarządzanie ryzykiem i sprawozdawczość w tym zakresie;
- Nadzór nad stanem organizacyjno-technicznym wydziału ze szczególnym uwzględnieniem remontów i działań inwestycyjnych;
- Podpisywanie faktur i rachunków (pod względem formalnoprawnym) zgodnie z otrzymanym upoważnieniem;
- Formalne przygotowanie materiałów dotyczących konkursów na stanowiska pracowników nie będących nauczycielami;
- Nadzór nad przestrzeganiem terminów zatrudnienia dydaktycznych i technicznych pracowników Wydziału;
- Przygotowanie wniosków inwestycyjnych;
- Techniczne przygotowanie wniosków o zmiany uposażenia
- Kierowanie akcjami przyznawania premii i nagród dla pracowników nie będących nauczycielami akademickimi;
- Nadzór nad formalnym przygotowaniem wniosków dotyczących orderów i odznaczeń;
- Nadzór nad gospodarką materiałową;
- Bieżące śledzenie zmian w ustawach i przepisach dotyczących prawa pracy;
- Uzupełnianie i nadzór nad danymi osobowymi wszystkich pracowników wydziału;
- Nadzór nad komputeryzacją prac biurowych;
- Kontrola dyscypliny pracy pracowników inżynieryjno-technicznych, administracyjnych i obsługi;
- Kontrola stanu wykorzystania urlopów. Okresowe przekazywanie informacji dziekanowi oraz kierownikom katedr;
- Poszukiwanie sponsorów i darczyńców;