Do zakresu działania Sekcji Spraw Pracowniczych biura wydziału należy m.in.:
- przygotowanie, obsługa administracyjna i realizacja decyzji władz wydziału;
- obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej dotyczącej m.in. spraw osobowych pracowników i pism ogólnowydziałowych kierowanych do dziekana i dyrektora (z wyłączeniem korespondencji merytorycznie wchodzącej w zakres obowiązków pozostałych jednostek administracji wydziału, np. zamówienia publiczne, dokumenty finansowe, sprawy studenckie);
- załatwianie formalności związanych z przyjęciem, przebiegiem zatrudnienia i rozwiązaniem stosunku pracy w odniesieniu do wszystkich grup pracowników oraz współpraca w tym zakresie z Centrum HR uczelni;
- załatwianie formalności związanych z postępowaniami konkursowymi na stanowiska nauczycieli akademickich i pracowników niebędących nauczycielami akademickimi (w tym m.in. kontrola formalna podań i wymogów konkursowych, tworzenie i publikacja ogłoszeń konkursowych na stronach internetowych PG, MEiN, Komisji Europejskiej, ustalanie harmonogramu posiedzeń komisji konkursowych, przygotowanie i wysyłka zaproszeń do członków komisji konkursowych, przygotowanie protokołów konkursowych, tworzenie i publikacja informacji o wynikach postępowań konkursowych dla BIP MEiN, i BIP PG);
- prowadzenie pomocniczej dokumentacji osobowej pracowników dla potrzeb wydziału;
- monitorowanie wykorzystania urlopów wypoczynkowych, tworzenie bieżących zestawień, symulacji i statystyk;
- rozliczanie czasu pracy pracowników, prowadzenie miesięcznej ewidencji czasu pracy, tworzenie list obecności;
- przygotowanie porządków: rad dyscyplin i rady wydziału w zakresie spraw osobowych;
- prowadzenie ewidencji i dokumentacji dotyczącej badań z zakresu medycyny pracy, kierowanie pracowników na badania lekarskie;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej szkoleń BHP i wypadków przy pracy;
- rozsyłanie zarządzeń rektora, pism okólnych, pism wg rozdzielnika do jednostek organizacyjnych wydziału;
- kolportaż Biuletynu Dziekana Wydziału Chemicznego;
- obsługa administracyjna rady konsultacyjnej;
- obsługa administracyjna wydziałowej komisji ds. rozwoju;
- współpraca z Zespołem ds. socjalnych Centrum HR w zakresie prowadzenia spraw socjalnych pracowników wydziału;
- okresowa ocena nauczycieli akademickich – obsługa administracyjna;
- aneksy do umów o pracę/aktów mianowania (prawa autorskie) – obsługa administracyjna;
- wnioski w sprawie nadania orderów i odznaczeń państwowych oraz Medali Komisji Edukacji Narodowej – obsługa administracyjna;
- prenumerata gazet i czasopism krajowych dla potrzeb wydziału;
- nekrologi i kondolencje (publikacja w gazetach, klepsydry, informacje na stronę www, itp.);
- wykonywanie innych poleceń dyrektora administracyjnego wydziału związanych z bieżącą działalnością wydziału.
(źródło: ZR nr 2/2024 z 8 stycznia 2024 r. – Regulamin organizacyjny WCh)